Kitap Adı |
: |
Adobe Director 10 & Lingo |
Yazar Adı |
: |
Erman Güler |
ISBN |
: |
975-6267-73-9 |
Eki |
: |
CD ilavelidir. |
İlk Baskı Tarihi |
: |
Ekim 2006 |
Baskı Sayısı |
: |
1. Baskı |
Kağıt Cinsi |
: |
1. Hamur Kağıt |
Kapak Cinsi |
: |
Karton Kapak |
Liste Fiyatı |
: |
32.4 TL |
Sayfa |
: |
543 Sayfa |
Ebat |
: |
19,5 x 23,5 |
Adobe Director (Eski adıyla Macromedia Director) ile multimedia dünyasının kapılarını açın. İnteraktif tanıtım cd’leri, internet uygulamaları ve oyunlar, multimedia devi Adobe ile yapabileceklerinizden bazıları. Bu kitap, multimedia’nın temellerinden başlıyor ve sizi uzmanlık konularına götürüyor. Eğitici örneklerle desteklenen ve ayrıntı kaçırmayan basit anlatımı ile bir “Multimedia Yazarı” olmak yolunda size yön gösteriyor.
- Bu kitap ile resimler, vektörler, metinler, sesler, videolar, ve daha başka multimedia öğelerini, projelerinizi nasıl aktaracağınızı ve onları nasıl düzenleyebileceğinizi öğreneceksiniz.
- Cast, Score, ve Stage pencerelerini kullanarak bir yönetmen gibi kendi filmlerinizi hazırlayacaksınız.
- Animasyon hazırlama tekniklerini öğreneceksiniz.
- Filmlerinize 3 boyutlu nesneler ve yazılar ekleyip bunlara hareket kazandıracaksınız.
- Director'ın script dili lingo ile filmlerinize interaktiftik ekleyeceksiniz.
- Projelerinizi otamatik çalışan CD'ler internet Shock Wave formatında ihrac edeceksiniz.
ADEBO DİRECTOR 10 & LİNGO
ERMAN GÜLER
İÇİNDEKİLER
KISIM 1: DIRECTOR ve SUNUMSAL YÖNLERİ
1.DIRECTOR NEDİR?
1.Multimedya uygulamaları, Günlük Hayattaki Yeri ve Director
Eğitim Uygulamaları
Oyun Uygulamaları
Animasyonlar
Kiosk
Internet
Simülasyonlar
CD/DVD Sunumları
2.Director’ın Rakipleri, Avantajlar ve Dezavantajları
3.Kitabın İçeriği
4.Ekte Gelen CD Hakkında
5.Macintosh Kullanıcılarına Not
6.Director MX’in sistem gereksinimleri
7.Director MX ‘e Terfi Edenler İçin
2.DIRECTOR ÇALIŞMA ALANI
2.Director Genel Ayarlarının Yapılanması
Ayar Penceresi
Panel Düzenlemesi
3.Stage (Sahne)
4.Cast (İçerik )
5. Score (Zaman çizelgesi)
6.Panellerin Ayrılması ve Birleştirilmesi
7.Property Inspector (Özellikler Penceresi)
8.Tools (Araçlar) Paneli
9.Kanallar, Kareler ve Çalma Çubuğu
Kanallar (Channels)
Kareler (Frame)
Çalma Çubuğu (Playhead)
10.İlk Proje
3.CAST’LER
1.Yeni Cast’ler Oluşturma
2.Cast’e Yeni Üyeler Eklemek
3. Cast özelliklerini değiştirmek
4.Cast üyelerinin Bellekten Silinmelerini Kontrol Etmek
5.Editörleri Tanımlamak
6.Dosyaları İlişkilendirmek
7.Cast Üyeleri Arasında Arama Yapmak
8.Resimleri Import Etmek
Macintosh İçin Import Ayarları
9.Harici Cast’ler Oluşturmak
10.Kütüphaneler (Libraries)
11.Xtra’lar
Xtra Tipleri
Cast Üyesi Xtra’lar
4.SPRITE’LAR
1.Yeni Sprite’lar Oluşturmak
2.Sprite’ları Seçme, Kopyalama ve Kesme
3.Sprite ayarları
4.Sprite Özellikleri
Özellikler Penceresi (Property Inspector)
Sprite Özelliklerini Sahne Üzerinde Görme ve Değiştirme
5.Sprite’ları Etiketleme
6.Sprite’ları Yerleştirmek
Sürükleyerek Yerleştirme
Tweak Penceresini Kullanarak Yerleştirme
Rehber Çizgiler (Guides) ,Izgara (grid) ve Hizalama Penceresini
(Align Window) Kullanarak Yerleştirme
Hizalama penceresini kullanarak yerleştirme
Align
Distrubute
7.Sprite’ları Yapıştırmak
8.Sprite’ları Ayırmak ve Birleştirmek
9.Sprite’ların Görünümünü Değiştirmek
Sprite’ları Boyutlandırmak
Sprite Mürekkeplerini Kullanma
5.SCORE
1.Score’da Özel Efektler Kanalları
2.Score’da Kanalları Açmak ve Kapatmak
3.Karelerinin Görünen Büyüklüğünü Ayarlama
4.Sprite’ları Renklendirme
5.Kanallara İsim Vermek
6.Bir Tanıtım Filmi Yapalım
6.ANİMASYON HAZIRLA TEKNİKLERİ
1.Tweening Animasyon
2.Frame By Frame Animasyon
Cast to Time Yönetimi
Space to Time Yönetimi
3.Film Tekrarlarını (Film Loops)Kullanma
4.Step Recording Tekniği
5.Real-Tıme Recordig Tekniği
6.Paste Relative Tekniği
7.MEDYA TİPLERİ ve DICECTOR İÇİNDE KULLANIMI
1.Director’da Bitmap Resimler
Director’ın Yerleşik Resim Editörü Paint
Paint Penceresinde Kullanılabilen Mürekkepler
Onion Skin Yönetimi
Bitmap Resimleri Özellikler Penceresi
2.Vektör Şekilleri
Yeni Vektör Şekiller Oluşturmak
Vektör Şekillerini Düzenlemek
Vektör Şekilleri İçin Gradient Ayarları
Vektör Şekilleri Özellikleri
3.Metinler
Metin Üyeleri Oluşturmak ve Özelliklerini Değiştirmek
Font’ları Filmlerinize Gömme
4.Quick Time Videolarının Kullanımı
Video Özelliklerini Görme ve Değiştirme
AVI ve Windows Medya Dosyalarını Kullanma
DVD Medya
RealMedia Videolarının Kullanımı
5.Sesler
Director’ın Desteklediği Ses Formatları
Seslerin Cast Özelliklerini Değiştirme
Sesleri Filminize Eklemek
Shockwave Audio
Wav Formatındaki Sesleri SWA’ya Çevirmek
6.Renkler
Özel Renkler Tanımlamak
Renk Paletlerinin Filmin Oynatımı Sırasında Değiştirilmesi
Tempo
Geçişler
Flash ve Başka Director Filmleri
Flash Filmleri
Başka Director Filmleri
KISIM 2: DIRECTOR’IN PROGRAMSAL YÖNÜ LINGO
8. LINGO’YA GİRİŞ
Programcılık Tarihi ve Nesnel Tabanlı Programlama
Message Window Penceresinin Kullanımı
Lingo Sözdizimi özellikleri
Javascript Desteği
Director’da Değişkenler
Değişkenlere değer atamak
Global ve Local Değişkenler Tanımlamak
Director’da Operatörler
Aritmetik Operatörler
Karşılaştırma Operatörleri
Mantıksal Operatörler
String Operatörler
Listeler ve Özellik Listeleri
Listeleri Oluşturmak
Kod Akışını Yönlendirme
Lingo’da Script Çeşitleri
Bir Kare Davranışı Oluşturmak
Davranışları Kullanmak
Bir Davranışı Değiştirmek
Davranışları silmek
Bir Film Script’i Oluşturmak
Cast Üyelerine Atanan Script’leri Oluşturmak
Mesaj Gönderme
Bir Sprite ‘a mesaj göndermek
Bütün Sprite’lara Mesaj Göndermek
Scprit Penceresinin Kullanımı
Scprit’lerde Arama Yapmak
Kulpları (Handlers) Kullanma
9. HAZIR DAVRANIŞ KÜTÜPHANESİ
Davranışlar
Actions Davranışları
Triggers
Erişebilirlik
Klavye Kontrolünü Sağlamak
Accessibility Target Davranışının Uygulaması
Text-to-speech Özelliğini kullanmak
Accessibility Speak Davranışının Uygulanması
Accessibility Speak Member Text Davranışının Uygulanması
Accessibility Speak Enable Disable Davranışının Kullanımı
Captioning Özelliğinin Kullanımı
Accessibility Captioning Davranışının Kullanımı
Animasyon(Animation)
Automatic
Interactive
Sprite Transitions
Controls Davranışlar
Internet Davranışları
Froms Davranışları
Streaming Davranışları
Media
Flash Davranışları
Quick Time Davranışları
Real Media Davranışları
Sound Davranışları
Navigation Davranışlar
Paintbox Davranışları
Text Davranışları
10. LINGO KOMUTLARI ve AÇIKLAMALARI
Sistem
Üyeler
Sprite ve Sprite Kanalları
Fare ve Tuşlar
Ses ve Ses Kanalları
Oynatıcı Komutları
Lingo ile Medyayı Yönetmek
Resimler
Bitmap Resimler
Animated GIF’ler
Vektörler
Metin Komutları
Metin Kutuları
Field’lar
Video
Windows Media
Quick Time
Real Media
DVD
Shockwawe Audio
Flash
11. HATA AYIKLAMA
Object Inspector
Script Penceresinin Kullanımı
Debugger Penceresinin Kullanımı
Watcher Pane Panelini Kullanmak
12.DIRECTOR’DA 3.BOYUT
Metinler
Shockwawe 3D Penceresinin Kullanımı
3D Metinlerin Lingo ile Kontrolü
3D Modellerin Temelleri
Model Kaynakları’ndan Model’e
Kaplamalar ve Shader’lar
Kameralar, Işıklar ve Gruplar
Animasyonlar
3D Modellerde Anti-Aliasing Kullanma
KISIM 3: DIRECTOR FİLMLERİNİ YAYINLAMAK
13.DIRECTOR FİLMLERİNİ YAYINLAMAK
Hafıza Yönetimi
Director Filmlerini Test Etmek
Filmlerinizi Yayınlamak
Filminizi Dağıtmak İçin Kullanabileceğiniz Formatlar
Publish Ayarlarının Değiştirilmesi
Fast –Start Projector Oluşturmak
Otomatik Çalışan CD Hazırlamak
Update Movies Xtra’sının Kullanımı
Filmin DV ya da Kareler Şeklinde Export Edilmesi
Shockwave Player
Filmleri Bastırmak
Bellek Kullanımının Görüntülenmesi
Ek: WINDOWS ve MACINTOSH KLAVYE KISA YOLLARI